DRZWI RONKOWSKI Poznaj kolekcje drewnianych drzwi wewnętrznych Ronkowski. Sprawdź teraz

Warunki gwarancji na okna i drzwi zewnętrzne

Warunki gwarancji na okna i drzwi zewnętrzne

KARTA GWARANCYJNA WRAZ Z INSTRUKCJĄ MONTAŻU JEDNORAMOWYCH OKIEN, DRZWI BALKONOWYCH ORAZ DRZWI ZEWNĘTRZNYCH DREWNIANYCH

UWAGA: Przed rozpoczęciem montażu należy zapoznać się z instrukcją oraz warunkami gwarancji.

RONKOWSKI Fabryka Okien i Drzwi S.A.
83-400 Kościerzyna, ul. Mała Kolejowa 4
tel. 58/686-77-81 tel./fax 686-78-54
www.ronkowski.eu; e-mail: biuro@ronkowski.eu

WSKAZÓWKI MONTAŻOWE: Zabrania się stosowania do zabezpieczania okien w trakcie prac budowlanych taśm z silnym klejem np. taśm zbrojonych. Ewentualne nalepki należy usunąć ze szkła najpóźniej po około 14 dniach od montażu okien, gdyż późniejsze ich usunięcie może być bardzo utrudnione.

WARUNKI GWARANCJI

§ 1

  1. Firma RONKOWSKI Fabryka Okien i Drzwi S.A., zwana dalej „Producentem” jako Producent stolarki drewnianej /okien, drzwi balkonowych, drzwi zewnętrznych/ gwarantuje wysoką jakość dostarczonych produktów zgodnie z dokumentami odniesienia.

§ 2

  1. Gwarancją jakości objęte są wady Produktu spowodowane jego wadliwym wykonaniem lub wadami materiałowymi ujawnionymi w ramie, okuciu, szybie lub powłoce malarskiej z zastrzeżeniem § 3.
    • Gwarancja udzielana jest na:
      • Konstrukcję okien i drzwi balkonowych – 5 lat
      • Okna balkonowe uchylno-przesuwne /PSK/  – 2 lata
      • Okna balkonowe podnoszono-przesuwne /HS/ – 2 lata
      • Zespolenia szyb – 3 lata
      • Prawidłowe funkcjonowanie okuć – 5 lat
      • Powłokę malarską – 3 lata
      • Drzwi zewnętrzne (konstrukcja, zespolenia szyb, okucia, powłoka malarska) – 2 lata
  2. Dopuszcza się wady zespoleń szybowych dopuszczalne przez normy PN-EN 1279- 1:2018.
  3. Dopuszcza się różnice kolorystyczne poszczególnych elementów Produktu, spowo- dowane odstępstwem w odcieniach naturalnego ubarwienia i usłojenia drewna kle- jonego użytego do produkcji stolarki, jak również mniejszych wad, nie rzutujących na wykorzystanie Produktu. W/w odchyłki w kolorach na poszczególnych ramia- kach, podczas pomiaru fotometrycznego mogą wynosić do 25% odstępstwa od wzorca, w zależności od rodzaju drewna, koloru drewna, grubości naniesionej farby itp.
  4. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w Produktach.

§ 3

  1. Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
    • wad Produktu powstałych z przyczyn zewnętrznych, a w szczególności z tytułu: uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń powstałych w wyniku normalnego zużycia eksploatacyjnego, porysowań, zadrapań od paznokci, kluczy lub spowodowanych przez zwierzęta domowe, zanieczyszczenia, zalania, zjawisk atmosferycznych, np.: gradobicie, powódź, huragan, trzęsienie ziemi, wyładowania atmosferyczne skutkujące pożarem, niewłaściwej instalacji lub obsługi, użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (np. taśmy, płynów), skutków działania agresywnych środków chemicznych (m.in. posiadających w swoim składzie środki anionowo powierzchniowo czynne), eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem,
    • niewielkich szczelin na łączeniach listew wynikających z naturalnej kurczliwości materiału,
    • pęknięć szyb wynikających z właściwości fizycznych szkła oraz budowy pakietu szybowego, a w szczególności pęknięcia termiczne szkła, kondensacja pary wodnej, odchylenia barwy, zjawiska optyczne zwane „Pierścieniami Newtona” (tzw. efekt tęczy); Producent nie dopuszcza możliwości montażu wewnętrznych rolet okiennych/żaluzji, które mogą powodować uszkodzenia Produktu oraz termiczne pęknięcia szyb,
    • delikatnych stuków w Produkcie z zamontowanymi szprosami międzyszybowymi wywołanych przez zamykanie i otwieranie okien oraz przez znaczny napór wiatru,
    • czynności, należących do normalnej obsługi eksploatacyjnej, a w szczególności jego mycia, konserwacji, regulacji okuć (regulacja ostateczna w ramach kosztu montażu jest wykonywana przed odbiorem technicznym), smarowania mechanizmów,
    • wad powstałych na skutek naruszenia konstrukcji Produktu,
    • wad powstałych na skutek dokonywania we własnym zakresie napraw Produktu,
    • wad powstałych podczas transportu, o ile nie zostały zgłoszone podczas odbioru Produktu,
    • różnic w odcieniach szyb, drewna, powłok lakierniczych wynikających z dostawy Produktów w różnych terminach,
    • wad powstałych na skutek przerobienia Produktu, np. przemalowania, ponownego oszklenia lub okucia Produktu, zamontowania bezpośrednio do Produktu elementów typu kraty, okiennice, rolety, żaluzje, itp.
    • wad powstałych na skutek działania siły wyższej,
    • wad powstałych na skutek zastosowania niewłaściwych taśm zabezpieczających/oklejających,
    • Produktów zamontowanych niezgodnie z „Instrukcją Montażu”,
    • wad powstałych w wyniku nieprzestrzegania wytycznych zawartych w załączonym do niniejszej Gwarancji dokumencie: „Pielęgnacja i Konserwacja Okien, Drzwi balkonowych, Drzwi zewnętrznych drewnianych” oraz pozostałych przekazanych wraz z Kartą Gwarancyjną instrukcji i wskazówek,
  2. Warunkiem utrzymania Gwarancji jest przeprowadzenie przez Kupującego przynajmniej raz w każdym roku trwania Gwarancji konserwacji oraz serwisu Produktów objętych Gwarancją, który będzie przeprowadzony przez Producenta lub Autoryzowanego przedstawiciela Producenta,
  3. Konserwacja oraz serwis przeprowadzony przez Producenta lub Autoryzowanego przedstawiciela Producenta jest usługą odpłatną i jest wykonywany na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Kupującego.
  4. Drzwi zewnętrzne Ronkowski wymagają ochronnego zadaszenia od zewnętrznej strony drzwi uniemożliwiające przedostanie się opadów atmosferycznych poza górną krawędź skrzydła. Zadaszenie powinno wystawać poza obrys otwartych drzwi i powodować zacienienie drzwi w okresie największego nasłonecznienia.
  5. Do otwierania i zamykania okien, drzwi balkononwych oraz drzwi zewnętrznych Ronkowski należy używać wyłącznie klamki, gałki lub dedykowanego do tego pochwytu.
  6. Producent zastrzega sobie prawo oceny i kwalifikacji Produktu.

§ 4

  1. Na podstawie niniejszej gwarancji Producent zobowiązuje się wyłącznie do usunięcia wad Produktów objętych gwarancją opisanych w § 2 ust. 1 w przypadku zgłoszenia wad w terminach określonych w § 5 ust. 2 niniejszej Gwarancji.
  2. W przypadku bezpodstawnego zgłoszenia roszczenia z niniejszej Gwarancji, Kupujący zobowiązuje się do zwrotu na rzecz Producenta wszelkich kosztów pracy i dojazdu osób zaangażowanych przez Producenta do sprawdzenia zasadności zgłoszenia.

§ 5

  1. Gwarancja przewiduje usunięcie wad zaistniałych i zgłoszonych w okresie oznaczonym na „KARCIE GWARANCYJNEJ”, licząc tenże okres od dnia wydania Produktu Kupującemu.
  2. Jako dzień zgłoszenia wady przyjmuje się dzień, w którym informacja faktycznie dotarła do Producenta (np. otrzymania pisma, e-maila, faxu lub osobiście).
  3. Kupujący korzysta z usług gwarancyjnych Producenta zgodnie z niniejszymi warunkami wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w miejscu wydania Produktu Kupującemu.
  4. Producent nie przyjmuje rachunków za poniesione koszty związane z samodzielnym usunięciem wad.

§ 6

  1. Kupujący/Sprzedawca zgłasza reklamację w formie pisemnej do siedziby Producenta.
  2. W ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia wady Producent udzieli Kupującemu/Sprzedawcy pisemnej odpowiedzi odnośnie dalszego trybu rozpatrywania zgłoszenia.
  3. Producent może domagać się od Kupującego/Sprzedawcy dodatkowych informacji odnośnie zaistniałych wad.
  4. Udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie reklamacji nastąpi w formie „Protokołu z reklamacji”.
  5. „Protokół z reklamacji” powstaje przy udziale Kupującego/Sprzedawcy lub w oparciu o informacje od Niego uzyskane.
  6. Przy dokonywaniu oględzin lub sporządzaniu „Protokołu z reklamacji” wady mogą zostać bezpośrednio usunięte, o ile będzie to możliwe z technicznego punktu widzenia.
  7. Kupujący zapewni każdorazowo Producentowi lub osobom przez niego upoważnionym dostęp do reklamowanego Produktu w celu oględzin i usunięcia usterek.
  8. Uniemożliwienie przez Kupującego dostępu producentowi do reklamowanego Produktu w ustalonym terminie traktuje się jako zwolnienie Gwaranta z obowiązków wynikających z gwarancji.

§ 7

  1. Usunięcie wad nastąpi w terminie do jednego miesiąca od daty powiadomienia Zamawiającego o przyjęciu reklamacji.
  2. Szczegółowy tryb i data usunięcia wad zostaną określone pomiędzy stronami telefonicznie lub listownie.
  3. Producent dołoży starań, aby usunąć wady w jak najszybszym terminie.
  4. W wyjątkowych sytuacjach termin usunięcia wady może zostać wydłużony o czym Kupujący zostanie stosownie poinformowany.

§ 8

  1. Dowodem udzielenia gwarancji przez Producenta jest wystawiona „KARTA GWARANCYJNA”.
  2. Warunkiem skorzystania z uprawnień gwarancyjnych jest przedłożenie „KARTY GWARANCYJNEJ” bądź dowodu zakupu (faktury).
  3. Przerabiana bądź nieczytelna „KARTA GWARANCYJNA” może zostać uznana za nieważną.
  4. Dowodem zawarcia umowy gwarancyjnej jest podpisanie niniejszej „KARTY GWARANCYJNEJ”. Dla zachowania ważności umowy gwarancyjnej wymagany jest podpis obu Stron.
  5. Każdorazowe dokonanie naprawy gwarancyjnej przez Producenta lub Autoryzowanego przedstawiciela Producenta zostanie odpowiednio odnotowane w „KARCIE GWARANCYJNEJ”.

Zainteresowały Cię nasze produkty?

Poznaj naszą ofertę drewnianych drzwi wewnętrznych i wybierz idealny model do Twojego wnętrza!


Wypełnij formularz
i poproś o ofertę!






    ...
    Odwiedź nas na:
    dotacje